Hardlopen

Hardlopen is een van de meest toegankelijke vormen van oefeningen. Vaak is het enige dat je nodig hebt een t-shirt, een korte broek, schoenen aantrekken en dan net voor de voordeur beginnen rennen. . Allerlei mensen rennen. Het is echter verre van iedereen die zich optimaal kleden voor hardlopen; velen hebben de neiging zich veel te warm aan te kleden, wat het comfort vermindert en de prestaties remt. Gebaseerd op onze lange samenwerking met ’s werelds beste duursporters, is deze gids ontworpen om je te helpen je kleding aan te kleden om optimaal te presteren en het meeste uit je run te halen.

think 15 minutes ahead

                                                           Tights Lady’s                            ♥                               Tights Man

Een veel voorkomende fout bij hardlopers is om je te warm te kleden. Pas je outfit niet aan na hoe het voelt aan het begin van je run, maar eerder na hoe het 15 minuten aan de training voelt. Idealiter zou je in het begin een beetje moeten bevriezen, ook al is dat onaangenaam. We beloven dat je snel warm zult worden. Maar als je aan het begin van de sessie nog steeds warm wilt zijn, kun je een lichtgewicht kledingstuk aanbrengen, dat dan kan worden verwijderd als je het te warm krijgt. Een dunne en lichtgewicht hardloopjack zoals de Focus Hood Jacket kan eenvoudig in zijn eigen zak worden opgeborgen en om de middel worden vastgemaakt met behulp van de elastische band die bij de jas wordt geleverd. Een andere optie is om te beginnen met lopen met een muts en handschoenen en dan, wanneer je warm wordt, ze weg te stoppen in een zak of aan de binnenkant van je tights / shorts. Een bodywarmer, dat een goed lopend item is, is ook perfect om te gebruiken voor warmteregulering. De bodywarmer beschermt de romp maar ventileert de armen en oksels. Bovendien kunt u de ritssluiting gebruiken om de ventilatie aan te passen. Maar onthoud: Kleed je niet te warm. Dit is misschien ons belangrijkste advies over hoe je je moet kleden voor hardlopen.

All function starts from within.

                                                         Womens underwear                      ♥                        Mens underwear

Maar laten we het vanaf het begin nemen. Om comfort en prestaties te optimaliseren, moet uw functionele kleding beginnen bij de basis. Begin met het aantrekken van een paar boxers/ slip of slipje / sportbeha gemaakt van 100 procent polyester. Polyester bindt geen vocht maar transporteert het van de huid naar buiten door het kledingstuk, houdt u droog en stelt u in staat te werken met de juiste lichaamstemperatuur. Veel mensen maken de fout om gewoon katoenen ondergoed te gebruiken. Dan maakt het niet uit of je functionele kleding daar bovenop draagt – het katoen absorbeert het vocht en je wordt snel nat en koud. De rest van je outfit hangt af van of het warm of koud is, of het regent of ’s nachts in donkere omstandigheden. De onderstaande aanbevelingen hebben betrekking op de meeste weersomstandigheden voor hardlopen in het voorjaar, de zomer en het vroege najaar.

Warm conditions require extra ventilation.

                                                         Womens shorts                        ♥                          Mens Shorts

 

Bij warme omstandigheden is het vooral belangrijk dat je outfit zorgt voor een efficiënt vochttransport en ventilatie, zodat het lichaam niet oververhit raakt. In het algemeen moeten de kledingstukken dun zijn en bij voorkeur zijn voorzien van grote zeefpanelen die vocht transporteren en verbeterde ventilatie bieden. Een tanktop of T-shirt met een volledige mazen achterkant, zoals het Focus Mesh Tee, is een goede keuze voor hardlopen in warme omstandigheden. Draag op het onderlichaam korte broeken of korte panty’s. Hardloopshorts zijn er in verschillende lengtes en de serieuze runner gaat meestal met de kortste stijl om vrijheid van beweging en ventilatie te maximaliseren. Bij lange afstanden in felle zon kan het een goed idee zijn om de schouders te beschermen door het singlet thuis te laten en in plaats daarvan een T-stuk te dragen. Bovendien zijn een helm en zonnebril goede accessoires voor trainingen in fel zonlicht. Draag indien mogelijk geen compressiekleding als u in warme omstandigheden werkt. Compressiekledingstukken zijn zeer comfortabel om te dragen tijdens het hardlopen, maar het materiaal in dit soort kleding is meestal te strak om voldoende vochttransport en ventilatie te bieden in warme omstandigheden.

A cold spring day or cool summer evening.

                                                                  Womens sweatshirts         ♥         Mens sweatshirts

                             

Running jersey met lange mouwen en tights. Basislaag met korte of lange mouw onder een t-shirt. Running jersey plus vest. Shorts en boxershorts met extra lange benen voor extra warmte rondom de dijen. Of een dun en windbestendig hardloopjack gedragen over een T-shirt plus een tights. Voor koeler weer zijn er veel outfits die goed werken. Zoek de combinatie die het beste bij u past. Welke combinatie u ook kiest, zorg ervoor dat alle items zijn gemaakt van functionele stoffen om ervoor te zorgen dat het vocht helemaal van de huid naar het buitenste kledingstuk kan worden getransporteerd. En als u twee lagen op uw bovenlichaam draagt, moet het binnenste kledingstuk een vrij strakke pasvorm hebben, terwijl het bovenkledingstuk wat losser kan zijn. Dan krijg je een isolerende opening tussen de kledingstukken terwijl je een efficiënte ventilatie handhaaft. Als u zich ongemakkelijk voelt bij het dragen van een tights, is het een goed alternatief om een ​​korte broek te dragen aan de buitenkant van de tights. Deze outfit is niet alleen een populaire combinatie, maar biedt ook geweldige windbescherming in kritieke gebieden.

Enjoy it!

                                                                           Womens Jackets           ♥                                 Mens Jackets

Als je een serieuze hardloper bent, ren je in alle weersomstandigheden, inclusief regen. Als het regent, heb je eigenlijk maar twee keuzes: nat worden van binnen (zweet) of van buiten (water). Meestal is het minst onaangenaam om van buiten nat te worden; dat wil zeggen, zich kleden zodat het vochttransport en ademend vermogen goed werken ten koste van de waterbescherming van sommige kledingstukken. Als het kil is en alleen lichte regen, kan het genoeg zijn om een ​​tweede laag buiten de tee te dragen, bij voorkeur een middelste laag met winddichte voorkant. Zelfs als je uiteindelijk nat wordt, zal de extra laag je warm houden tijdens de vlucht. Het is echter belangrijk dat de kledingstukken gemaakt zijn van materialen met efficiënt vochttransport, anders worden ze snel zwaar en zakken ze al snel uit het lichaam. Bij zware regenbuien raden we aan om een ​​regenjas te dragen die ontworpen is om te rennen en die een goede bescherming tegen weersinvloeden en efficiënte ventilatie biedt. Bij het onderlichaam is het meestal het beste om een ​​panty te dragen, met korte of lange benen, afhankelijk van de temperatuur, of wind- en waterbestendige hardloopshorts. Dit soort shorts kan ook worden gedragen aan de buitenkant van de panty in koude en natte omstandigheden, een combinatie die een goede bescherming biedt tegen weersinvloeden in kritieke gebieden, terwijl u geweldige ventilatie onder de knie krijgt. In regenachtige en warme omstandigheden raden we aan dunne en lichte kledingstukken te dragen die zo min mogelijk water binden, bij voorkeur een singlet met panelen met grote mazen en korte maillots of shorts. Ga dan gewoon naar buiten en geniet van de verfrissende regen.

nl_NLNederlands
en_GBEnglish (UK) nl_NLNederlands